2010. március 23., kedd

„Divat, flamenco, Aura-Soma: ez a három vagyok Én„

Interjú Bencsik Andrea divattervezővel


Bencsik Andrea zenés-táncos műsorral egybekötött divatbemutatója március 25-én lesz látható a Merlin Színházban. Ennek kapcsán sikerült pár kérdés erejéig diktafon-végre kapnom az előkészületek és megbeszélések közepette.

Kezdjük talán azzal, hogy tulajdonképpen hogy jött az ötlet, hogy divattervezéssel foglalkozz?

Már általános iskolában erre a pályára készültem, de nem kifejezetten ruhatervező szerettem volna lenni. Nyolcadik osztály után ruhaipari szakközépiskolába jártam, mert mindig is az volt a vágyam, hogy ebben a szakmában dolgozhassak és mindent megtudjak róla. Az ötlet, hogy ruhákat tervezzek, csak később jött.

Mióta készítesz ruhákat?
2002 óta vagyok önálló.

Ha jók az információim, a Merlinben megrendezésre kerülő bemutató lesz az első önálló ested. Az eddigiek hogy zajlottak?

Mindig másokkal, a mai napig a pályán lévő tervezőbarátokkal együtt találtunk ki egy adott témát egy- egy alkalomra. Miután megvolt az ötlet, mindenki elkészítette a maga kis kollekcióját, amelyekből a végén összeállt egy egységes kép. Az az igazság, hogy akkoriban még nem mertem önálló lenni.

Az este folyamán nagy szerep jut majd a Flamenconak. Hogy kapcsolódik ez tulajdonképpen a ruhákhoz, magához a bemutatóhoz?

Most, hogy végre meghoztam a döntést, hogy csinálok egy önálló divatbemutatót, mindenféleképpen azt szerettem volna, hogy olyan dolgokról szóljon, amelyekkel én foglalkozom. Három alappillére lesz az estének: a divat, a Flamenco és az Aura- Soma. Ez a három vagyok én egyben. A ruhatervezés a foglalkozásom, a Flamenco a szerelmem, az Aura-Soma pedig egy újdonság, amely, mint kiderült, eddig is jelen volt az életemben, csak nem tudtam, hogy ezzel foglalkozom.

Pár szóban össze tudnád foglalni, hogy mi is az Aura-Soma valójában?
Egy színrendszer, amely 107 színből áll. Ezek a színek kettesével találhatók meg egy-egy kis üvegcsében. Az egyik vizes, a másik olajos bázisú és tökéletesen harmonizálnak egymással. A lényegük pedig a mondanivalójukban rejlik. Minden ember életében nagy szerepet játszanak a színek, csak nem veszünk róla tudomást, illetve nem tudatosan választjuk ki őket. A lakásunknak, a szobánk falának és a ruhatárunkat alkotó daraboknak a színét is leginkább tudat alatt alakítjuk ki. Minden embernek vannak színkorszakai, amelyek évszakonként, hangulatonként és az életkorral is változnak. Ezeknek a változásoknak a magyarázatát adja meg az Aura-Soma, amely egy száz százalékosan hiteles rendszer.

Mindezek tudatában hogyan épül fel a bemutató színvilága?
A 107 színből választottam ki 25-öt, amelyekből estélyi, utcai és koktélruhákat, valamint alkalmi kosztümöket terveztem.

A bemutatót valóban élő zene és tánc fogja kísérni?
Igen, a magyarországi mesternőm zenekara fog fellépni. Hatan alkotják; két énekes, egy gitáros, egy cajon-os, egy csellós és egy fuvolás. Akik pedig táncolni fognak, mind a mesternő tanítványai, köztük én is. A zenekarból a két énekes lány és egy táncos. Ő fogja összekötni a saját táncstílusával az élő zenét a divatbemutatós jelenetekkel.

Ha jól vettem ki a szavaidból, téged is láthatnak majd a nézők táncolni?
(Szerényen elmosolyodik) Igen. Nagyon készülök, de lehet, hogy az utolsó pillanatban azt mondom, hogy nem megy. Nagyon nagy felelősség a négyévnyi tapasztalatommal kiállni a színpadra és Flamencot táncolni.

A táncosok is az általad tervezett ruhákban lesznek láthatóak?
Igen, valamint mellettük még 6 modell lány lesz a kifutón.

Végül annyit árulj el azok kedvéért, akik beleszeretnének majd a kollekciód darabjaiba, hogy boltban meg lehet-e őket vásárolni?

Az az igazság, hogy egyénileg tervezek, és nem szándékozom őket bolti forgalomba hozni. Mások és a saját véleményem is az, hogy ezek nem olyan ruhák, amiket, ha bemész egy boltba, akkor leakasztod a fogasról. Ezekben benne van a Flamenco, a szakmám és az Aura-Soma iránti szeretetem, egyszóval sokkal összetettebbek és mondhatni, többek attól, hogy bármelyik is egy legyen a sok közül egy üzletben. Így, hogy egyéni megrendelésre készítek, az illető egyénisége van benne, csak ő számít, egyedül neki készül.



Az interjút készítette: Molnár Krisztina

1 megjegyzés:

  1. Kedves Andrea.
    Csoportársak voltunk az Aura-Soma szintanfolyamon.Nagyon örülök a sikerednek,és hidd el minden lépéshez bátorság kell...a sikerhez felé vezető Út ez.
    Szeretettel:M.Krizsán Ildikó

    VálaszTörlés